KAPSKÉ MĚSTO A OKOLÍ   1 comment

JIŽNÍ AFRIKA – průvodce a k tomu s rodilým Jihoafričanem!

Skvělá kombinace! Jak to vlastně vzniklo? Moje putování po státech Jižní Afriky začalo vlastně náhodou, jen jsem chtěla vysadit z každodenní hoňky za ideály Evropského standardu. Připravovala jsem se na jiný svět, na jiný úhel pohledu, který zřejmě poopravím, nicméně realita mě tak trochu převálcovala. Teď vnímám samozřejmosti naší středoevropské civilizace jinak. Přesto začnu prvními dojmy z Jihoafrické republiky, která mě mile překvapila v mnoha směrech.

Kapské Město - kosmopolitní a přátelské velkoměsto a jeho neodmyslitelní dominanta - Stolová hora

Kapské Město – kosmopolitní a přátelské velkoměsto a jeho neodmyslitelní dominanta – Stolová hora

Kapské Město – už z letadla dělá dojem. Stolová hora je skutečně fascinující dominantou tohoto kosmopolitního města.  Okolí vévodí úžasná příroda a okolní panoramata, první dojmy mám v paměti jako vskutku nezapomenulné. Osvěžím se po 11 hod. letu a začínám vnímat atmosféru velkoměsta s vůní oceánu. Mám neuvěřitelné štěstí, že jsem tu s tím pravým chlapem, který mně Cape Town a okolí ukáže. Jean-Pierre Botha je ten, který mi také představí tvář jihu afrického kontinentu.

Kapské Město má hodně zajímavých lákadel – pohled z výšky 1000 m ze Stolové hory, mořské akvárium dvou oceánů, překrásnou botanickou zahradu Kirstenbosch, zajímavá muzea, známé obchodní centrum Waterfront, mohla bych pokračovat dlouhé stránky, abych toto úžasné město popsala.

Mrkneme se trochu po okolí, Mys Dobré naděje a sousední Cape Point jsou necelou hodinu jízdy z Kapského Města, magická místa s úžasným výhledem. Po okolí jsou k vidění pasoucí se drobné antilopy, pštrosi a drzí paviáni, po většinu roku můžete pozorovat pravé jižní velryby nebo dovádějící lachtany. Při rčení „drzý jako opice“ se mi vždycky vybaví paviáni, no zkuste třeba opomenout zavřít v jejich blízkosti auto, zapomeňte, že jste tam něco měli!

Potápím se a tak nemohu vynechat Simons Town, je výborným místem pro potápění v kelpech se žralokem sedmižábrým nebo s rozpustilými lachtany.

Kousek od Simons  Townu, v kouzelných zákokách Boulders Beach žije kolonie tučňáků. Někdy v osmdesátých letech na tomto místě zahnízdilo několik párů. Drobné zátoky se jim natolik zalíbily, že se populace rozrostla a dnes tu žije kolonie, čítající zhruba 800 jedinců. Díky systému vybudovaných dřevěných lávek je možné se k tučňákům dostat hodně blízko.

Celá oblast je velmi malebná, písčité pláže střídají bizardní skaliska, svahy pokrývá endemická buš, nazývaná Fynbos, vyznačující se nádhernou paletou rostlin, které nenajdete nikde jinde na světě, než právě v oblasti Western Cape.

Tučňáci na Boulders Beach

Pravá Jižní velryba – dovádivé mládě

Gansbaai – nadchla mě už jenom cesta podél pobřeží, z Cape Townu je to asi 160 km po pěkné asfaltce, malý provoz, po cestě přes Kleimond spousta malých parkovišť pro čumily a nadšené fotoamatéry, jako jsem já. Poprvé v životě vidím zblízka skákat velrybu, jednou, dvakrát… a tehdy mi zcela vážně proběhlo hlavou, tady bych dokázala žít. Nicméně, pokračujem přes Hermanus do Gansbaai za lákadlem Velký bílý žralok a Pravá jižní velryba a o tom v dalším článku.

typ na dovolenou…

One response to “KAPSKÉ MĚSTO A OKOLÍ

Subscribe to comments with RSS.

  1. Poprosil bych o další články. Rád bych se nechal inspirovat🙂

Napsat komentář

